Nauczyciele akademiccy, w szczególności doktoranci i młodzi dydaktycy, mogą skorzystać z konsultacji dydaktycznych prowadzonych przez specjalistów ds. metodyki kształcenia.
Konsultacje realizowane są w dwóch formułach:
Prosimy o wcześniejsze umówienie się na spotkanie, bezpośrednio w wybranym ekspertem, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Imię i nazwisko | Przykładowe tematy spotkań | Terminy konsultacji online | Terminy konsultacji stacjonarnych | Kontakt |
dr Dorota Jendza | * Rozwiązywanie problemów pojawiających się w relacji nauczyciel – student,
|
poniedziałki 18.00 – 19.00 |
środy 12.00 – 13.00 |
dorota.jendza@ug.edu.pl |
dr Jarosław Jendza | * doskonalenie warsztatu dydaktycznego,
|
środy 18.00 – 19.00 |
środy 12.00 – 13.00 |
jaroslaw.jendza@ug.edu.pl |
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, psycholożka organizacji. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie SWPS, a także kursy psychologii zorientowanej na proces oraz Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Od wielu lat związana jest z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu psychologii organizacji, komunikacji, pracy zespołowej, przywództwa. Jej działalność naukowo-badawcza koncentruje się na aspektach kulturowo-organizacyjno- psychologicznych, w tym na czynnikach, które wpływają na pracę zespołową, relacje i gotowość do zmian. Od wielu lat współpracuje z różnymi organizacjami i wspiera liderów oraz ich zespoły w zakresie komunikacji, pracy zespołowej, doskonalenia przywództwa. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Psychologów Organizacji.
Tutorka w Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego, które wspiera dydaktyków w rozwijaniu umiejętności w pracy z grupami, w budowaniu poczucia sprawstwa, pewności siebie oraz radzeniu sobie z wyzwaniami edukacyjnymi. Od 2024 ekspertka i szkoleniowiec Centrum Wsparcia Dydaktyki Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Pracownik naukowo – dydaktyczny Instytutu Pedagogiki (Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Zakład Dydaktyki i Andragogiki. Certyfikowany tutor akademicki oraz akredytowany praktyk tutoringu, ekspert kilku międzynarodowych „think-tanków” zajmujących się edukacją akademicką, w tym m.in.: Antifragility in Higher Education, Service Learning at Universities. Członek stowarzyszeń naukowych zorientowanych na badania edukacji akademickiej, w tym: Philosophy and Theory in Higher Education Society, Philosophy of Education Society of Great Britain oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Prelegent na wielu międzynarodowych, a także krajowych konferencjach i sympozjach poświęconych pedagogice szkoły wyższej.
Członek zarządu międzynarodowych stowarzyszeń popularyzujących kształcenie alternatywne, w tym Montessori Europe oraz lider międzynarodowej grupy badawczej Montessori Research Group.
Jarosław Jendza współtworzy Radę Redakcyjną międzynarodowego czasopisma naukowego poświęconego edukacji – Journal of Montessori Research and Education wydawanego w University of Stockholm (Szwecja) oraz czasopisma Horyzonty Edukacji Akademickiej wydawanego przez Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego.
Jarosław Jendza jest autorem ponad 70 publikacji i badań poświęconych dydaktyce ogólnej oraz pedagogice szkoły wyższej, w tym monografii „Kultury Uniwersytetu” (2020). W ramach pracy badawczo – szkoleniowej wizytował uniwersytety i zajęcia dydaktyczne w dwudziestu krajach świata, wielokrotnie prowadził szkolenia dla międzynarodowych zespołów pedagogów z zakresu andragogiki (edukacji dorosłych), pedagogiki Montessori, znaczenia auto-refleksji w praktyce profesjonalnej. Od 2022 ekspert i szkoleniowiec Centrum Wsparcia Dydaktyki Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.