Konsultacje dydaktyczne

Konsultacje dydaktyczne



Nauczyciele akademiccy, w szczególności doktoranci i młodzi dydaktycy, mogą skorzystać z konsultacji dydaktycznych prowadzonych przez specjalistów ds. metodyki kształcenia.


Konsultacje realizowane są w dwóch formułach:


  • online – po wcześniejszym umówieniu się
  • stacjonarnie – po wcześniejszym umówieniu się – w Centrum Wsparcia Dydaktyki GUMed (budynek AGN, klatka C, sala 315).


Prosimy o wcześniejsze umówienie się na spotkanie, bezpośrednio w wybranym ekspertem, za pośrednictwem poczty elektronicznej.


Imię i nazwisko Przykładowe tematy spotkań Terminy konsultacji online Terminy konsultacji stacjonarnych Kontakt
dr Dorota Jendza * Rozwiązywanie problemów pojawiających się w relacji nauczyciel – student,
  • wzmacnianie umiejętności kierowania grupą studencką,
  • komunikacja interpersonalna,
  • praca z konfliktem i oporem studentów,
  • wzmacnianie poczucia sprawczości w relacji nauczyciel – student,
  • praca z trudnymi emocjami,
  • radzenie sobie ze stresem, wypaleniem zawodowym,
  • rozpoznawanie i rozwijanie potencjału studentów
poniedziałki
18.00 – 19.00
środy
12.00 – 13.00
dorota.jendza@ug.edu.pl
dr Jarosław Jendza * doskonalenie warsztatu dydaktycznego,
  • wdrażanie innowacyjnej formuły zajęć dydaktycznych,
  • rozwiązywanie wyzwań metodycznych i pedagogicznych, rewizja sposobów prowadzenia dydaktyki akademickiej
  • środy
    18.00 – 19.00
    środy
    12.00 – 13.00
    jaroslaw.jendza@ug.edu.pl


    dr Dorota Jendza


    Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, psycholożka organizacji. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie SWPS, a także kursy psychologii zorientowanej na proces oraz Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.

    Od wielu lat związana jest z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu psychologii organizacji, komunikacji, pracy zespołowej, przywództwa. Jej działalność naukowo-badawcza koncentruje się na aspektach kulturowo-organizacyjno- psychologicznych, w tym na czynnikach, które wpływają na pracę zespołową, relacje i gotowość do zmian. Od wielu lat współpracuje z różnymi organizacjami i wspiera liderów oraz ich zespoły w zakresie komunikacji, pracy zespołowej, doskonalenia przywództwa. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Psychologów Organizacji.

    Tutorka w Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego, które wspiera dydaktyków w rozwijaniu umiejętności w pracy z grupami, w budowaniu poczucia sprawstwa, pewności siebie oraz radzeniu sobie z wyzwaniami edukacyjnymi. Od 2024 ekspertka i szkoleniowiec Centrum Wsparcia Dydaktyki Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.


    dr Jarosław Jendza


    Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Pracownik naukowo – dydaktyczny Instytutu Pedagogiki (Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Zakład Dydaktyki i Andragogiki. Certyfikowany tutor akademicki oraz akredytowany praktyk tutoringu, ekspert kilku międzynarodowych „think-tanków” zajmujących się edukacją akademicką, w tym m.in.: Antifragility in Higher Education, Service Learning at Universities. Członek stowarzyszeń naukowych zorientowanych na badania edukacji akademickiej, w tym: Philosophy and Theory in Higher Education Society, Philosophy of Education Society of Great Britain oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Prelegent na wielu międzynarodowych, a także krajowych konferencjach i sympozjach poświęconych pedagogice szkoły wyższej.

    Członek zarządu międzynarodowych stowarzyszeń popularyzujących kształcenie alternatywne, w tym Montessori Europe oraz lider międzynarodowej grupy badawczej Montessori Research Group.

    Jarosław Jendza współtworzy Radę Redakcyjną międzynarodowego czasopisma naukowego poświęconego edukacji – Journal of Montessori Research and Education wydawanego w University of Stockholm (Szwecja) oraz czasopisma Horyzonty Edukacji Akademickiej wydawanego przez Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego.

    Jarosław Jendza jest autorem ponad 70 publikacji i badań poświęconych dydaktyce ogólnej oraz pedagogice szkoły wyższej, w tym monografii „Kultury Uniwersytetu” (2020). W ramach pracy badawczo – szkoleniowej wizytował uniwersytety i zajęcia dydaktyczne w dwudziestu krajach świata, wielokrotnie prowadził szkolenia dla międzynarodowych zespołów pedagogów z zakresu andragogiki (edukacji dorosłych), pedagogiki Montessori, znaczenia auto-refleksji w praktyce profesjonalnej. Od 2022 ekspert i szkoleniowiec Centrum Wsparcia Dydaktyki Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.