Wydziałowy Klub Tutora Akademickiego

StartWymiana doświadczeń dydaktycznychWydziałowy Klub Tutora Akad...

Wydziałowy Klub Tutora Akademickiego


Pracownicy badawczo-dydaktyczni i dydaktyczni Wydziału Nauk o Zdrowiu naszego Uniwersytetu będący certyfikowanymi tutorami oraz zainteresowani ideą tutoringu zawiązali Klub Tutora Akademickiego. Klub został powołany dzięki wsparciu Pani prorektor prof. Agnieszki Zimmermann oraz Pana dziekana WNoZ prof. Przemysława Rutkowskiego.

Celem Klubu jest propagowanie idei tutoringu rozumianej jako podejście indywidualne w pracy ze studentem, skłaniające go do samodzielnego i krytycznego myślenia w rozwiązywaniu podejmowanych problemów.


Pracownicy naukowi i dydaktyczni Wydziału Nauk o Zdrowiu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego wzięli udział w pierwszym roboczym spotkaniu nowo powołanego Klubu Tutora Akademickiego. Wydarzenie odbyło się 13 kwietnia 2022 r. w formie hybrydowej – online oraz w siedzibie Zakładu Zdrowia Publicznego i Medycyny Społecznej GUMed. Prowadziły je pomysłodawczynie projektu: dr hab. Marlena Robakowska, prof. uczelni i dr Anna Tyrańska-Fobke. W rozmowach uczestniczyli również m.in.: prorektor ds. jakości kształcenia prof.dr hab. Agnieszka Zimmermann, oraz kierownik Zakładu dr hab. Łukasz Balwicki, prof. uczelni. Specjaliści dyskutowali nad zaprojektowaniem działań związanych z działalnością tutorską w zakresie rozwoju kompetencyjnego studentów GUMed.

P.Sudara_-_Spotkanie_Wydziałowego_Klubu_Tutora_Akademickiego_-_001.jpg


Klub został powołany dzięki wsparciu prorektor ds. jakości kształcenia prof. Agnieszki Zimmermann oraz dziekana Wydziału Nauk o Zdrowiu z Instytutem Medycyny Morskiej i Tropikalnej prof. Przemysława Rutkowskiego. Celem inicjatywy jest propagowanie idei tutoringu rozumianej jako podejście indywidualne w pracy ze studentem, skłaniające go do samodzielnego i krytycznego myślenia w rozwiązywaniu podejmowanych problemów. Podczas comiesięcznych spotkań członkowie Klubu będą przekazywać wiedzę w tym zakresie, wypracowywać optymalne ścieżki wdrożenia indywidualnego podejścia do studentów oraz wspierać pracowników w rozwoju własnych kompetencji z zakresu szeroko pojętego tutoringu. Nowo utworzona organizacja pozostaje otwarta na współpracę z kolejnymi osobami zainteresowanymi tego rodzaju zagadnieniami. Szczegółowe informacje o jej działalności będą dostępne na stronie wnoz.gumed.edu.pl oraz w Extranecie.

fot. Paweł Sudara